mandag den 19. oktober 2015

NICECREAM

Denne banan-is eller Nice Cream, som det bliver kaldt, er et sundt alternativ til den ellers fristende usunde is. Den er både lavere i kalorier, fedt og cholesterol end den "normale" is. Som en bonus indeholder isen 3.6 gram fiber og 3.2 gram protein pr. servering á 126 gram. Den er nem at lave, kræver få ingredienser, og er en hurtig og lækker måde at få brugt sine overmodne bananer! Spis den til dessert, eller endda til morgenmad! Skal vi ikke bare komme i gang? Min mund savler i hvert fald allerede… Det skal du bruge:
  • Modne bananer - gerne lidt overmodne - for mig er dette dog ikke et must. 
  • 1-2 deciliter vand, hvis du bruger en blender, som jeg, for at hjælpe isen lidt på vej. En foodprocessor er her idéel, så brug endelig sådan en, hvis du har én.
  • Topping. Her bruger jeg nødder, kakao, kokossukker og groft kokosmel.

  1. Skær bananer i skiver. Jeg bruger her 5 bananer, men brug, hvad du finder passende.
  2. Put i beholder, og sæt i fryseren. Jeg bruger gerne lidt mellemlægningspapir, ellers er de umulige at få ud af beholderen, da de ellers fryser fast til hinanden og bunden af beholderen.
  3. Jeg bruger her en blender, og lidt vand for at hjælpe isen på vej. Har du en foodprocessor, behøves dette dog ikke.
  4. Bliv ved med at blende/pulse indtil der ingen klumper er i isen.
  5. Isen er nu færdig. Er den for flydende, sæt den da et par minutter i fryseren, eller over natten og lav kugler ud af isen. Jeg kan dog bedst lide at spise den med det samme.
Alt er muligt, dette er bare basis opskriften og så er det kun fantasien, der sætter grænser for, hvilken is I kan lave.
♡ Tip! Put eventuelt kakao i, for en lækker chokoladeis, jordbær for en lækker jordbær-banan-is eller måske kaffe for en lækker kaffe-banan-is. ♡  Hvad synes I om isen?

//Amalie

1 kommentar:

  1. Så skal de der bananstykker i beholderen vel en tur i fryseren først ik'? ;-)

    SvarSlet

Skriv her ...