mandag den 26. oktober 2015

LOOK: FALLING FOR AUTUMN

Jeg er gået i efterårsmode, og blev derfor inspireret til at lave dette look, der binder en mørk læbe sammen med brunlige og lilla nuancer. En efterårstrend, som mange dyrker, og som jeg spår en stor fremtid! I'm in love.

FORBEREDELSE AF HUD
Jeg lagde ud med at bruge min elskede Embriolysse Lait Creme, som virkelig gør underværker for min tørre hud. Derefter sprayede jeg med min Urban Decay All Nighter Setting Spray, da den gør sig ganske godt både under makeuppen, som primer, og som afsluttende spray, hvis man vil have den ultimative holdbarhed ud af sin makeup. 

HUD
Jeg elsker min Nars Sheer Glow foundation i farven Santa Fe (Sephora) og derfor lagde jeg den også som base til dette look. Den giver både skøn glød, og ultimativ men lækker dækning.Under øjnene lagde jeg min Maybelline Age Rewind concealer (fås ikke i DK), der er blevet en sand favorit hos mig. På urenheder og røde mærker lagde jeg MAC Studio Finish Concealer i farven NC20. Jeg brugte en fugtig Real Techniques svamp til at påføre alle disse produkter for den mest naturlige og ensartede hud.

ØJNE
Til dagens look har jeg udelukkende gjort brug af denne øjenskygge palette, nemlig Sleek i-Divine Matte v2 palette. Jeg elsker matte øjenskygger, som disse, specielt i de kolde måneder. Desværre har jeg smidt papiret med navnene på øjenskyggerne væk, så derfor har jeg vedlagt et billede af paletten, samt givet skyggerne tal, så I nemt kan følge med.
Jeg lagde ud med at lægge min yndlingsprimer Urban Decay Primer Potion, og gik derefter ind med øjenskygge nr. 1 fra paletten, for at have en base, der var nem at arbejde med. Derefter gik jeg ind med øjenskygge nr. 2 og lagde den i globelinjen med min Kiko eyes 200 (fås ikke i DK) pensel. På hele det bevægelse øjenlåg lagde jeg farve nr. 3 med Ecotools eyeshadow pensel, og blendede den ind i globelinjen, ved hjælp af Kiko penslen fra før og lidt mere af øjenskygge nr. 2. I min ydre kant af øjet lagde jeg langs mine vipper øjenskygge nr. 5 og trak den i en v-form op i globelinjen. Øjenskygge nr. 4 lagde jeg slutteligt ovenpå øjenskygge 5, for en mere intens lilla farve. Under mine underste vipper lagde jeg først øjenskygge nr. 2 og gik derefter ind med øjenskygge 5, dog med en let hånd, da jeg ikke ville have en for kraftig farve under øjet. Slutteligt lagde jeg min Smoky Eyes Eyeliner fra Elisabeth Arden for et mere defineret look.

ØJENBRYN
Efter øjnemakeuppen lagde jeg Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade i farven Blonde, som virkelig er blevet en favorit hos mig. Jeg påførte den med Real Techniques Eyeliner Brush. Herefter redte jeg mine bryn på plads med endnu en favorit, nemlig Maybelline Brow Drama i farven Dark Brown.

TILBAGE TIL HUDEN
Herefter gik jeg tilbage til huden, og påførte to pudre fra Anastasia Beverly Hills Contour Kit i farverne Banana og Vanilla under øjnene, da dette virkelig lysner op, og får min concealer til at blive på hele dagen. Til dette brugte jeg Real Techniques Setting Brush. I T-zonen brugte jeg i MAC Studio Fix pudder i farven NC25, som i virkeligheden er en pudder foundation, men som fungerer perfekt til at mattere huden, så det holder hele dagen. Denne påførte jeg med min Ecotools Blush Brush.

KINDER
Som bronzer lagde jeg min Hoola Bronzer fra Benefit (Sephora), på mine kindben og ved mine tindinger. Her brugte jeg samme pensel, som til min pudder. Eftersom der er så meget fokus på øjne og læber, lagde jeg ikke en kontur farve, da dette ville blive for meget. Til blush brugte jeg Milani Baked Blush i farven Lluminoso, og påførte den med min MAC 168 penselFor at tilføje en masse glød lagde jeg på mine kindben, amorbuen, næsen og hagen The Balm Mary-Lou Manizer med Real Techniques fan pensel.

VIPPER
Først bukkede jeg mine vipper med min øjenvippebukker fra Chanel (Magasin). Herefter påførte jeg Max Factor MasterPieceMax i Black i rigelige mængder, dog kun på de øverste vipper. På de underste vipper lagde jeg MAC Extended Play Lash. 

LÆBER
Til at starte med tegnede jeg mine læber op i kanten med min Younblood Lip Liner i farven Pinot i en smuk, mørk blommefarve. For at skabe lidt kontrast og få mine læber til at syne større, lagde jeg den mørke på midten af mine læber, både den øverste og nederste læbe. Jeg sluttede af med min Giorgio Armani læbestift i farven 406.

TIL SLUT
Jeg sluttede af med endnu et spray af min Urban Decay All Nighter Setting Spray, for at få min makeup til at holde længst muligt.

Hvad synes I om looket? Jeg er personligt ellevild med dramatiske looks som dette, specielt i efteråret.

//Amalie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv her ...