onsdag den 28. oktober 2015

101: DASHING LASHES

Åhhh! Er der noget smukkere end smukke, buede, lange vipper? Nej vel? Men mascara, øjenvippebukkere og gode gener tager os altså ikke længere end som så. DERFOR er jeg blevet helt tosset med falske vipper ved særlige lejligheder. Jeg går faktisk ikke til fest eller i byen uden efterhånden; og det er simpelthen bare grundet så mange gode oplevelser med dem. Min mascara løber ikke i løbet af aftenen, mine vipper holder sig bukkede, og ja, det får altså bare min makeup og øjne til at se helt fantastiske ud. Det behøver ikke være de helt store og vilde af slagsen - min favorit er faktisk ofte den “naturlige” udgave af de unaturlige vipper! Men ja, de kan være nogle små sataner, og hurtigt har man lim over det hele, mens de falske vipper sidder helt forkert. Derfor lader alt for mange være med overhovedet at prøve. Men frygt ej! Hjælpen er her - for hvis man liiiige kan et trick eller to er det ikke så svært. Men allerførst; hvilken vippe skal man vælge? Her er mit eget udpluk af tre forskellige slags vipper:


DE 3 VIPPER FRA MATAS:

#1 i-ENVY by Kiss - Au Naturale 01
#2 Eylure - VOLUME No 101
#3 Depend Kunstige Øjenvipper - Faith
Ja, naturlig er den selvfølgelig ikke hundrede procent, men der findes altså flere slags af disse som giver et mindre voldsomt look, hvis man er mere til det naturlige og minimalistiske. Denne vippe kan præcis dette. Den giver lidt fylde, hvor der måske er mangel, og lidt ekstra længde. Udover det er i-ENVY’s vipper, som er mærket I ser her, mit eget yndlings vippemærke. De fås i de fleste Matas’er, men desværre færre og færre. Jeg kan dog varmt anbefale den store Matas i Lyngby Storcenter, som har, efter min erfaring, det største udvalg af falske vipper i Københavns området.


Vippen her er til helt særlige lejligheder. De, hvor man har gjort ekstra ud af outfittet, makeuppen og muligvis sørget for lidt ekstra kulør; gallaaftenerne osv.! De giver endnu mere fylde, mere længde og mere wow! Disse vipper er fra et nyere mærke, som faktisk er så godt, at det er ved at snige sig op på en favorit plads sammen med i-ENVY. De er også lige 20 kr. dyrere - men er altså i super kvalitet, er naturlige uden at være det, og sidder skide godt. Var faktisk yderst imponeret over resten af dette mærkes udvalg, som i særdeleshed er værd at prøve af - trods den lidt dyrere pris. Man får en del for pengene.

Til sidst har jeg valgt en vippe der er mindre, hmmm.. konservativ og standard som andre. Den har simpelthen en lidt mere uhøjtidelig form - nemlig cat eye. Vipperne er faktisk lavet meget naturligt, da de ikke er for ensartede og “perfekte”, men er lidt mere varierende, og giver derfor ikke et alt for dramatisk og kunstigt look, det store cat eye effekt taget i betragtning. Normalt er jeg faktisk super meget imod Depends vipper, da jeg netop synes de bliver for plastikagtige. Men netop denne vippe vandt faktisk mit hjerte.

HOW TO?


Så har man valgt vippen. Men hvordan kommer den så fra pakken og op på øjet? Vi tager den med 10-hurtige-step-by-step!

  1. Læg din makeup, og øjenmakeup som du ønsker. Et godt tip er som minimum at lægge en eyeliner (tykkelsen er op til dig), men det binder altså looket bedre sammen, og får vippen til at ligne dine egne i højere grad.
  2. Buk dine vipper let hvis behovet er der. Ikke for meget, så kan vippen ikke lægge sig naturligt.
  3. Tjek, at længden på vippen passer til dit øje, hvis ikke så klip den til. Dette gør du ved en lille saks, evt. neglesaks, ved at klippe fra ydersiden af vippen, altså ikke i den ende der peger ind mod øjenkrogen.
  4. Læg et fint lag lim på den falske vippes kant, pas på ikke at overdoser, men gerne lidt mere i enderne.
  5. Vift den i luften i små 20 sekunder stille og roligt indtil limen er klæbrig.
  6. Start med at sætte vippen fast på midten, og juster derefter i begge ender. Sørg for at vippen sidder så tæt på dine egne vipper som muligt, og følger deres buk og forløb. Sådan så den falske vippe nærmest ligger oven på dem og hviler.
  7. TIP! Hvis du synes dine fingre bliver for klumbedumpede, så brug her en pincet til at påsætte vippen.
  8. Pres roligt vippen fast forskellige steder på vippens kant med din fingerspids.
  9. Hvis dine vipper under har rodet sig lidt, tag her en lille nål eller andet spidst og fordel dem på plads igen.
  10. Vent her en små 5 minutter, og tilføj derefter et lækkert lag mascara. FÆRDIG!

Hvilke gyldne tips har du til falske vipper?

//Caroline


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv her ...