fredag den 16. oktober 2015

LOOK: GETTING THAT GLOW

Første look på bloggen, er dette super glødende og bronzy look, som jeg selv rocker rimelig ofte og som jeg elsker! Når man som jeg har tør hud, er der intet bedre end at se levende og glødende ud, for det er ikke noget os med tør hud har fra naturens side.
FORBEREDELSE AF HUD
For at få den mest optimale glød, lagde jeg ud med at bruge Pixi Glow Tonic, efter jeg havde renset min hud. Denne tonic eksfolierer blidt huden, hvilket giver en mere ensartet, glødende hud. Dernæst brugte jeg The Body Shop Vitamin C Glow Boosting Moisturiser, som med tiden hjælper huden med et glød boost. Til slut, inden min foundation, brugte jeg L'Oréal Lumi Magique primer, som jeg også har omtalt i mit indlæg omkring primere HER.

HUD
På min hud blandede jeg en klat på størrelse med en kikærte af MAC Face and Body foundation, sammen med samme størrelse klat af NARS Sheer Glow (Sephora) foundation da disse to er mine absolut hellige graler når det kommer til glødende hud. For at gøre huden endnu mere levende og for at tilføre mere fugt, blandede jeg en dråbe af The Body Shop Vitamin E Overnigt Serum-in-oil. Alt dette påførte jeg med min Real Techniques Stippling Brush. Dernæst lagde jeg min yndlingsconcealer til under øjnene Maybelline Instant Age Rewind Concealer (fås ikke i DK) og tonede den ud med samme pensel fra før. Derudover lagde jeg Kat von D lock-it concealer (kommer til DK i Februar!) på urenheder og røde mærker.

ØJNE
Efter huden går jeg altid til mine øjne, da jeg synes min foundation skal have lidt hviletid, så den rigtig kan arbejde sig ind i huden for en mere holdbar og naturlig makeup. På min øjne påførte jeg Urban Decay Primer Potion, som er en primer, der virkelig gør underværker. Dernæst brugte jeg en mineral øjenskygge fra Tromborg i farven Earth på en Real Techniques domed shadow pensel over hele det bevægelige øjenlåg op til globelinjen, og under de underste øjenvipper. I globelinjen tonede jeg ud med den bronzer jeg også brugte på kinderne nemlig Benefit Hoola Bronzer (Sephora), og til dette brugte jeg penslen Eyes 200 fra Kiko (fås ikke i DK).

ØJENBRYN
Efter øjnemakeuppen lagde jeg Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade i farven Blonde, som virkelig er blevet en favorit hos mig. Jeg påførte den med Real Techniques Eyeliner Brush. Herefter redte jeg mine bryn på plads med endnu en favorit, nemlig Maybelline Brow Drama i farven Dark Brown.

TILBAGE TIL HUDEN
Nu gik jeg tilbage til huden og påførte to pudre fra Anastasia Beverly Hills Contour Kit i farverne Banana og Vanilla under øjnene, da dette virkelig lysner op, og får min concealer til at blive på hele dagen. Til dette brugte jeg Real Techniques Setting Brush. I T-zonen brugte jeg i Bourjois Universal Illuminating Powder (fås ikke i DK), som i virkeligheden bare er en ris pudder med glimmer i. Dette påførte jeg med Ecotools Blush Brush.

KINDER
På kinderne brugte jeg min Benefit Hoola Bronzer (Sephora) lagt med MAC 168 pensel som bronzer og ikke som kontur. Efterfølgende lagde jeg en MAC blush i farven Mocha, med samme pensel. For at tilføje en masse glød lagde jeg på mine kindben, amorbuen, øjenbrynsbenet, øjenkrogen, næsen og hagen The Balm Mary-Lou Manizer med Real Techniques fan pensel.

VIPPER
Først bukkede jeg mine vipper med min øjenvippebukker fra Chanel (Magasin). Denne er dyr, så find hellere et billigere alternativ, da prisen ikke gør den store forskel på kvaliteten, når det kommer til øjenvippebukkere. Herefter påførte jeg Max Factor MasterPieceMax i Black i rigelige mængder, dog kun på de øverste vipper. På de underste vipper lægger jeg altid, uanset situation, MAC Extended Play Lash. Denne er en vandfast mascara, så derfor gør den et fantastisk job i at forhindre min mascara i at vandre ned på mine kinder, og den er absolut den bedste jeg nogensinde har prøvet på mine underste vipper.

LÆBER
På læberne valgte jeg at holde det simpelt og neutralt i form af Urban Decay Lip Junkie Lipgloss i farven Naked (Magasin), som fulgte med i den første Naked palette. Klart en af mine favorit lipgloss på markedet.

TIL SLUT
Jeg sluttede af med et spray af MAC fix+ for at holde makeuppen på plads, og endnu en gang sikre mig en glødende og naturlig base.
Hermed er første look/tutorial på bloggen sendt af sted, og jeg håber I har nydt det.
//Amalie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv her ...