fredag den 6. november 2015

INSPIRATION: MOVING IN/MOVING OUT


At være nået til det tidspunkt i sit liv, hvor man endelig flyver fra reden, er rimelig fantastisk, og det er netop der jeg er nået til. Hvilken pige har ikke siden 13 års alderen glædet sig til at indrette sit nye værelse, sin egen lejlighed og sit eget sted? Jeg er i den grad en af dem! Og når jeg flytter ud af familievillaen, og ind i den fineste 3 værelses hos en veninde i det nye år, er mit nye værelse med al sikkerhed allerede planlagt. Ja, det er det faktisk allerede nu. Det har været meget vigtigt for mig, at få plads til 3 vigtige elementer; Min seng, et skrivebord og plads til tøj. Værelset er ikke så stort, men der kan lige præcis være disse 3 ting - og især ved hjælp af den rigtige indretning, går det værelse hen og bliver rummeligt, og hyggeligt, på ingen tid. Jeg tænkte derfor, at dele mine ideer med jer, både som inspiration, men også fordi det er lidt hyggeligt at dele sådanne ting med jer.

Jeg har valgt at holde stilen rå og mørk, men stadig elegant. Derfor har jeg for ikke særlig mange penge fundet de perfekte møbler, og sammensætningen er i mine øjne super lækker.
Skrivebordet her ejer jeg faktisk allerede, hvilket jo er meget lækkert at kunne genbruge. Lige nu er det bare mit sminkebord - og mit skrivebord i dag er et stort, fint, gammeldags skrivebord i mørkt træ, som jeg har arvet af min farmor. Desværre er der slet ikke plads til det på mit nye værelse, og derfor er det smalle, minimalistiske og mindre voldsomme glasbord fra IKEA helt perfekt, og så ser det bare super lækkert ud. De fleste ville nok helt spare skrivebordet væk, men jeg er en stolt ejer af en Thunderbolt Skærm fra Apple, til brug til billedredigering, blogskriblerier og filmredigering, og derfor bliver jeg jo nødt til at have noget at sætte det store skrummel på. Det fede er, at hylden under bordet er skabt til at lægge MacBook’en mens skærmen er i brug.
Stolen her er også fundet hos IKEA og var bare et supergodt bud på en behagelig men stadig pæn skrivebordstol. Desuden den passer godt i ind i den mørke, elegante og lidt rå stil.

For at bløde det mørke og rå op, fandt jeg denne fine lampe fra ILVA som et godt, og mere herskabeligt og elegant indslag. Jeg er også helt vild med klassiske bordlamper som denne, og fordi den er så smal og høj, er den et perfekt match til mit lille og smalle skrivebord. Jeg tænker at smide en lille plaid i et fedt mønster casualt over ryglænet, for så tænker jeg, at det kunne blive lækkert og stilfuldt.
For at bringe lidt mere farve og lidt nuance ind i værelset, fandt jeg denne her vildt fede plakat fra Hansens is. Jeg synes den sorte og hvide kontrast, blandet med den gule nuance, giver et vildt fedt samlet billede, og bringer lidt liv og kant til det ellers mørke og rå værelse.
Jeg skal muligvis bare have mit eget spejl med hjemmefra, da det er et arvesstykke, men derudover har det også en vildt fed slankende effekt :D. Alligevel faldt jeg over dette spejl, som er i serie med kommoden, og syntes det var ret fedt. Også på grund af den smalle hylde nederst på spejlet til f.eks. parfumer. Love it!
Kommoden her fra IKEA er jeg ret tosset med! Den eneste udfordring rent pladsmæssigt er mit tøj, men denne kommode kan netop stå på den ene væg, og samtidig agere som sminkebord på grund af den passende højde. De guld håndtag er en super fed detalje, og op imod den sorte lak ser bordet rigtig lækkert og eksklusivt ud, selvom vi snakker om et simpelt IKEA møbel.

Dette er måske det bedste fund til værelset. Som sagt havde jeg lidt et problem med at få plads til mit tøj, og fordi det meste af mit tøj hænger, er denne løsning perfekt; Nemlig dette to-lags tøjstativ fra Jortu. Det skal hverken bores fast eller noget, men bliver simpelthen bare spændt fast mellem gulv og loft. Oven i det giver stålrørene, som stativet er lavet af, et fedt look til resten af værelsets stil.
Jeg er blevet ret tosset med simple, grønne planter frem for nussede blomster, og tænker derfor det er noget jeg skal indføre i mit nye værelse, fordi jeg tror, det ville passe godt ind i stilen. Den grønne farve og de lidt palmeagtige blade, giver et ret fedt touch til værelset.


Håber dette indlæg gav jer til inspiration til jeres kommende værelse eller måske en lille makeover på jeres eget? Det er altid så sjovt at tænke i nye retninger! :D

//Caroline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv her ...