lørdag den 26. december 2015

LOOK: WINTER WONDERLAND



Glædelig jul! Først og fremmest. Igen i år blev det juleaften, og hvor det dog en skøn aften. Jeg nød hvert fald aftenen i fulde drag. Men ingen juleaften uden de efterfølgende juledage, julefrokoster og diverse festlige lejligheder. Og netop julens naturlige gang skal udnyttes til fulde, og dermed også sagt at enhver mulighed for at fyre op for glimmer/julemakeuppen skal benyttes max. Derfor har vi endnu gang valgt at forkæle med et lækkert, men simpelt look lige til julefrokosten eller byturen i juledagene.

BASE

Jeg startede med at påføre min Studio Sculpt SPF 15 Foundation fra MAC Cosmetics med min Beautyblender. Jeg har kun påført den på kinder og kindben, omkring næsten, hagen og omkring munden og oppe omkring mine tindinger og panden.
Så påførte jeg lidt Eyeshadow Primer Portion fra Urban Decay for at få både concealer og øjenskygge til at binde. Herefter tog jeg min Duo Concealer fra Nilens Jord omkring øjne, under kinderne, lidt på næsen, hagen og hvor det ellers var nødvendigt ;)

ØJNE

For at give mine øjenlåg en fin base startede jeg med at lægge et lag af en pudderfarvet øjenskygge uden for meget glimmer eller andet sjov. Og nærmere i en tone tættere på hvid end brun. Den påførte jeg også både i min øjenkrog og under mine nederste øjenvipper.
Herefter skabte jeg lidt skygge med min Blending Brush 217 fra MAC Cosmetics i min globelinje med farven Tease fra Naked 2 paletten. Så tog jeg med min flade øjenskyggepensel, og tilføjede min hvide glimmer øjenskygge på hele låget ved at trykke farven ind, i stedet for at male med penselstrøg. Så sætter glimmeret sig bedre. Herefter malede jeg en classic eyeliner med tydelige wings med min Scandal Eyes Precision Micro Eyeliner 001 Black fra Rimmel London, for at give hele det meget fine glimmerlook lidt kant.
Hefter tilførte jeg en lille brun eyeliner langs mine undervipper.

PUDDER OG KONTUR

Efter lidt jeg havde ladet concealer og foundation sætte sig, tog jeg min pudder, Superpowder Double Face Makeup og påførte i det samme områder som min concealer og i min t-zone, hvor jeg oftest begynder at skinne.
Jeg afsluttede med lidt kontur og kulør ved hjælp af min HOOLA Matte Bronzing Powder fra Benefit, påført med min Sculpting Brush fra realTechniques. Hvordan er det nu kontur skal lægges? Se med her. For at give looket mere glød og dybde tilførte jeg lidt highlight i form af min Well-Rested Face and Eye Brightness stick fra BareMinerals.  
Til aller sidst lidt rødme på mine kinder i form af min ynglings Gingerly Sheertone Blush fra MAC Cosmetics.

ØJNE igen

Så gav jeg mine vipper den helt store tur med min vandfaste mascara 2000 Calorie Waterproof Volume fra Max Factor.

LÆBER

Som prikken over i’et tegnede jeg mine læber op med min lipliner fra Sephora Lip Liner to Go i farven 17 Light Brown. Hvordan er det nu med lipliner? Se med her. Og samlede læbens farve med min læbepomade fra Sephora Super Nourishing Lip Balm.


Forsat god jul og nytår!
//Caroline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv her ...